Een tijdje geleden heeft Fred Kuu op het Web Analystics forum van Yahoo een poll gehouden met betrekking tot de veelgenoemde redenen om het klikgedrag van de bezoekers op je website niet te meten. Hieronder de 10 meest genoemde redenen. Voor het gemak (vooral mijn eigen) de lijst in het Engels:

  1. We can’t change anything on the site because (a-our platform is inflexible, b-our development team is in India, c-the boss likes the way the site looks, etc), so why does analytics matter?
  2. We want reports, but we’ll never use them to inform our decisions.
  3. Web analytics tools are either too expensive or free. The former I can’t afford, the latter I don’t trust.
  4. Design counts - Design can’t be measured.
  5. I don’t want to know how low our conversions are, I might get fired.
  6. Our IT department is too busy to consider any projects or initiatives proposed by Marketing.
  7. The website is so creative, we know customers will love it. Besides, isn’t it difficult to measure Flash?
  8. As long as we build it, they will come.
  9. Someone might actually be held accountable for the success of a Web site!
  10. All this talk of “measurement” and “accountability” will make our advertising agency uncomfortable.

Mijn persoonlijke favoriet is nummer twee. Vaak is er heel veel behoefte aan rapportages, maar worden beslissingen genomen op buikgevoel.

Plaats een reactie