Een van de doelen van de Web Analytics Association is het ontwikkelen van standaarden. Web Analytics tools hebben allemaal een eigen manier van meten en vaak ook een eigen definitie van een pageview of session, waardoor vergelijk vaak moeilijk is. Om wat orde in de chaos te scheppen heeft de WAA 26 standaard metrics ontwikkeld. Vandaag is deze lijst op de Search Engine Strategies in San Jose uitgebracht.

Uit het persbericht:

Proving the value of various online channels is increasingly important to marketers and business strategists as more advertising dollars are moving to the Internet, but inconsistencies in the reporting and data from web analytics tools can make them confusing and difficult to interpret. The WAA is encouraging analytics software providers to standardize on these fundamental terms to promote a better overall understanding of web analytics and a strong foundation upon which the industry as a whole can grow and evolve.

“The hard work and dedication from the WAA, the participation from the analytics community and the resulting 26 definitions are truly a sign of the maturity of the industry,” said Avinash Kaushik, WAA board member and author of “Web Analytics: An Hour A Day.” “The market for analytics tools is booming and, with increased interest from all areas of online marketing, these standards benefit both the users and practitioners and will only accelerate the advancement of the analytics industry.”

Voor een ieder die de standaarden nog eens goed wil bekijken: WAA Standaarden

Plaats een reactie