Via Anil Batra’s blog werd ik gewezen op het onderzoek ‘Behavioral Targeting & the Purchase Funnel Opportunity’ dat door JupiterResearch in opdracht van Revenue Science & AOL is gehouden.

In totaal zijn 2035 mensen ondervraagt. Hieronder de belangrijkste bevingdingen:

  1. Behavioral targeting advertenties scoren 22% beter dan contextuele advertenties.
  2. 66% van de ondervraagden hebben actie ondernomen na het zien van een online advertentie
  3. 163% van de respondenten is ontvankelijk voor behavioral targeting advertenties, tegen 49% voor contextuele advertenties
  4. 93% van de mensen die ontvankelijk voor Behavioral Targeting kopen online
  5. Mensen die ontvankelijk zijn voor Behavioral Targeting:
    • Geven online meer uit
    • Kopen vaker online
    • Hebben een hoger inkomen

Het hele onderzoek is via Revenue Science te downloaden (als je je gegevens tenminste wilt achterlaten).

Op zich twijfel ik niet aan de uitkomsten van dit onderzoek. Ik zie liever dat dit via testen bewezen wordt. Onderzoek waarin gevraagd wordt naar (gepland) gedrag vindt ik altijd iets minder betrouwbaar. Er zit vaak toch wel veel verschil tussen wat mensen zeggen dat ze gaan doen en wat ze in werkelijkheid doen.

Plaats een reactie