Widgets worden steeds populairder en natuurlijk kon Google hier niet in achterblijven. Google heeft net Google Gadget Ads in beta gelanceerd (via Marketing Pilgrim). Google Gadget Ads kan in html of flash worden ontwikkeld en is bedoeld om interactief te zijn. Zowel CPC als CPM prijsmodellen zijn mogelijk. Zie ook de volledige lijst met specs.

Een werkend voorbeeld is hier te vinden.

Samenvattend zijn dit de voordelen:

  • Interactieve ads
  • real time data feeds
  • Verschillende targetting opties, zoals contextueel of demografisch
  • Ze kunnen overal geplaatst worden, dus ook in iGoogle
  • De interacties kunnen gedetailleerd gemeten worden.

De eerste gereacties zijn in ieder geval positief, tenminste van adverteerderszijde:
“We’re always looking for new ways to engage with our consumers,” said John Vail, director, interactive marketing, Pepsi-Cola North America in a statement. “Google Gadget Ads allowed us to reach the right audience at the right time, with an interactive message that brought our light-hearted Sierra Mist campaign, ‘Squeeze More out of Summer,’ to life.”

Ik ben benieuwd waar het naar toe gaat nu Google zich ermee gaat bemoeien. Dit zou wel eens een einde van de ‘rust’ op je beeldscherm kunnen betekenen (voor zover daar nu al sprake van is).

Plaats een reactie