Zo’n zes maanden geleden berichtte ik hier over de geboorte van onze zoon Ties en het feit dat ik mij had ingeschreven bij ‘de blije doos‘. Dit heeft in de maanden na de geboorte van Ties behoorlijk wat mailings opgeleverd van allerlei babygerelateerde producten. Inmiddels weet ik na drie kinderen dat je in iedere leeftijdsfase van alles en nog wat voor je kind kunt kopen. Een slimme adverteerder houdt daar rekening mee, door bijvoorbeeld nu producten aan te bieden voor kinderen van ouder dan zes maanden.

Het kan echter ook anders, zoals ECI en Pampers mij vandaag lieten zien. Van ECI ontving ik een mailing waarop groot HOERA! stond geschreven extra aangezet door beschuit met muisjes. Ik vond dit al wat vreemd, maar op zich sloot het goed aan bij de eerste zin, waarin ik gefeliciteerd werd met de geboorte van onze baby en de spannende tijden die voor ons zouden aanbreken. Die spannende tijden hebben we echter al een tijdje achter ons gelaten…Toevallig (?) kreeg ik vandaag ook een mailing van Pampers met een gratis luier erin. Op zich altijd mooi, alleen was deze luier voor baby’s van een maand of drie.

Nu vraag ik mij af wat hier fout is gegaan. Hebben ECI en Pampers gewoon een zeer ruime definitie van pasgeboren en als selectie alle in 2007 geboren baby’s genomen? Gaan er bij die partijen maanden overheen voordat een campagne is uitgevoerd? Heeft Wij Special Media (Wegener DM) een oud bestand uitgeleverd? Wie het weet mag het zeggen?

Plaats een reactie