De Online Marketing blogkermis is vandaag bij Andre Scholten neergestreken. Wederom een mooie lijst artikelen. Deze is door M.I.B. ingezonden.

Alle artikelen zijn hier te vinden. Mijn persoonlijke favorieten:

Reactionaire of Visionaire SEO?
Een goed inhoudelijk stuk van Roy over een tweetal type’s SEO mensen. De mensen die hun werk doen en zich op de hoogte houden van de laatste technieken en de mensen die gedreven door passie die laatste technieken al zelf uitvinden. Het moge duidelijk zijn dat deze laatste groep altijd een stap voor loopt op de eerdergenoemde groep, lees zelf maar.

Timmermans wet
Echt beter worden de resultaten niet, en na 3 jaar wordt geconcludeerd: “het is tijd voor een redesign! We gaan usability onderzoek doen! Alles moet anders en beter!” Of nog erger: “We gaan eerst een compleet nieuwe site lanceren, en daarna usability onderzoek doen want de huidige site is ZO SLECHT dat we die niet eens willen onderzoeken!”
En hierover gaat de Wet van Timmerman. Ruben legt uit wat zijn wet inhoudt, en waarom hij zo belangrijk is voor de ontwikkeling en verbetering van websites.

50 winkelwagen knoppen ‘koop NU!’
Een vermakelijk artikel over zoiets simpels als een winkelwagenknop. Maar schijn bedriegt, is het wel zo simpel? Patrick Kerssemakers legt duidelijk uit welke vormen, kleuren en teksten handig en effectief kunnen zijn. Houdt vooral in je achterhoofd dat de punten die behandeld worden niet alleen voor die knop gelden maar nog veel breder toegepast kunnen worden.

Plaats een reactie