Vanaf vandaag is M.I.B. gestart als groepsblog van de LinkedIn groep Marketing Intelligence Netherlands. De blog bestond al een tijdje, maar gezien de populariteit van de MI groep (inmiddels zo’n 325 leden) en de recente discussie over de definitie van Marketing Intelligence leek het mij een goed moment om mensen uit te nodigen mee te gaan schrijven.

Oorspronkelijk had ik de groep opgericht met een meer databasemarketing/CRM insteek. Marketing Intelligence wordt echter wordt breder geintrepreteerd, zodat er ook veel leden vanuit Market research, online marketing en business intelligence aangesloten zijn. M.I.B. zou mijns inziens het hele Marketing Intelligence vakgebied moeten bestrijken, waar de focus tot op heden sterk op databasemarketing en de toepassing daarvan online was. Ik hoop dat er binnen de MI groep interesse bestaat om mee te schrijven, zodat M.I.B. zich met recht het Marketing Intelligence Blog van Nederland mag noemen!

Heb je interesse om hieraan mee te werken, laat het mij even weten.

Tags: , ,
9 Reacties op “Marketing Intelligence groepsblog gestart”
  1. goed initiatief. Ik doe mee.
    groet
    Michiel van Mens

  2. Goed om te horen Michiel! Ik maak een login voor je aan.

  3. Hmm, concurrentie in de vijver van databasemarketing bloggers. Niettemin, veel succes!

  4. Robin, dank je wel. Concurrentie houdt je scherp zullen we maar denken :-). Overigens hoop ik dat ook niet databasemarketingbloggers zich aanmelden om marketing intelligence iets breder te kunnen belichten.

  5. ik sluit me graag aan als marktonderzoeker. Heb wat te leren op het Dbase marketing vlak en wie weet nog wat te melden vanuit onze optiek…

  6. Bram,

    Ik ga een login voor ja aanmaken. Marktonderzoek is onderbelicht op dit moment op M.I.B., dus je bent van harte welkom.

  7. Marten zegt:

    Ja leuk idee

    ik wil ook best nu en dan een blog doen, ben echter een onervaren blogger, wellicht dat ik nog enig onderricht nodig heb

  8. Marten,
    Geen enkel probleem. Mail even je gegevens naar info @ marketingintelligenceblog.nl, dan kan ik een account voor je aanmaken.

  9. Arjan Haring zegt:

    Hoi Bram, ziet er goed uit, en ik kom zeker bloggen.

    Tof ook dat je actief de IKKI Design for Conversion groep trekt! http://www.ikki.nl

    http://www.designforconversion.nl wordt echt het heetste meetbare marketing symposium van dit jaar!!! 19 september al he?

    Je bent te gek.

    Dikke kus en knuffel Arjan

Plaats een reactie