De kwaliteit van data begint steeds meer onder de aandacht van marketeers te komen. Na de Dag van de datakwaliteit, de Data Quality Award en het Data Quality Summit, werd ik afgelopen week via Marketingfacts gewezen op de start van een officieel data kwaliteits blog.

Op de laatste Data Quality Summit ‘08 heeft Human Interference, en bedrijf dat oplossingen biedt op het gebied van datakwaliteit, de blog Data Value Talk gelanceerd. De wereld wordt steeds digitaler. Het belang van data en de kwaliteit daarvan neemt dus alleen maar toe. Ik ben benieuwd of ze erin slagen om datakwaliteit interessant te houden.

Tags:
3 Reacties op “Datakwaliteit heeft nu ook een weblog”
  1. Ramon de Noronha zegt:

    We zullen ons best doen om DQ interessant houden. In ieder geval was Forrester erg enthousiast.

  2. leuk, goed om te zien dat data kwaliteit vanuit meerdere hoeken wordt opgepakt. Het dreigde een BI feestje te worden, maar het belang van goede data kwaliteit overstijgt iedere ICT silo en dient op corporate level goed te worden geadresseerd. Met goede data kwailiteit is namelijk geld te verdienen, maar met slechte data kwaliteit is nog veel meer geld te verliezen.

    Ik zal de nieuwe blog opnemen in de BI Dutch blogroll !!!

  3. Bram van Essen zegt:

    @ Ramon,

    Goed om te horen! Ik blijf jullie volgen.

Plaats een reactie